Autor wpisu

Natalia GorowaPracownik działu Marketingu

zobacz wszystkei wpisy

Kategorie wpisu

Więcej kategorii

0

Oświetlenie w obiektach handlowych

Dlaczego odpowiednie oświetlenie półek sklepowych jest takie ważne? Dobrze dobrana barwa światła wpływa na atrakcyjność produktów i skupia uwagę potencjalnego klienta. Przyciągnięcie uwagi jest już pierwszym sukcesem sprzedawcy.
Na sukces w branży handlowej składa się wiele czynników, jednym z nich jest oświetlenie. Odpowiednia ekspozycja produktów oraz półek sklepowych wpływa na wzrost sprzedaży. Niesie to ze sobą również oszczędność energii, która sięga do 60% w porównaniu do tradycyjnego źródła światła.
Etykieta obrazka zawsze pojawi się po jego prawej stronie.

Projekt oświetlenia dla sklepu odzieżowego (wykonał: Rafał Wdowikowski)

Normą stało się stosowanie oświetlenia w technologii LED w pomieszczeniach usługowych. Oprawy tego typu są coraz częściej doceniane przez przedsiębiorców. Producenci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że odpowiednia ekspozycja produktów wpływa na wzrost sprzedaży. Dobrze dobrane oprawy zwiększają również poczucie komfortu klienta. Innowacyjne zastosowanie niesie ze sobą również inne korzyści. Oprawy LED pobierają do 60 % mniej prądu co tradycyjne źródło światła. Dodatkowo ich żywotność wynosi ok. 60 tys. godzin; uciążliwość wymiany żarówek jest związana z mniejszą częstotliwością. Oświetlenie to sposób na oszczędność.
Etykieta obrazka zawsze pojawi się po jego prawej stronie.

Projekt oświetlenia dla sklepu odzieżowego (wykonał: Rafał Wdowikowski)

Do oświetlenia produktów mięsnych powinno się stosować barwę ciepłą (3000-2700K). W przypadku zastosowania intensywnego niebieskiego światła mięso ulega dyskoloracji. Dzieje się też tak przez reakcje fotochemiczne, UV oraz efekty optyczne. Barwa ciepła minimalizuje niebieską barwę światła oraz promienie UV. W barwie neutralnej (4000K) natomiast najlepiej wypada pieczywo. Chłodne światło z kolei stosuje się do podkreślenia wystaw z rybami, czy środkami czystości. Tego typu barwa doskonale sprawdza się również w sklepach odzieżowych.
Oprócz ogólnego oświetlenia pomieszczenia ważne jest także światło punktowe. Eksponuje produkty na półkach oraz pomaga w wykreowaniu nastroju na wystawie. Przykładem oprawy, która sprawdza się w tego typu koncepcjach jest Tracklight:LED [link].
Do pomieszczeń usługowych polecamy lampy Intel:LED, o których więcej można poczytać tutaj [link].
Etykieta obrazka zawsze pojawi się po jego prawej stronie.

Projekt oświetlenia dla sklepu odzieżowego (wykonał: Rafał Wdowikowski)

Przeczytaj również

8 czynników sukcesu Luxon LED w 2017 roku

To był rok, w którym działo się – z biznesowego punktu widzenia – niemal wszystko. Od porażek, wyzwań i trudnych decyzji w pierwszej połówce, po “lessons learned” i pasmo sukcesów w drugiej. Ze względu na jego wyjątkowość, po raz pierwszy zdecydowaliśmy się podsumować rok wspólnie, w gronie zarządu. …

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Zapisz się do Newslettera!

  • Zobaczysz jak nasi klienci oszczędzają energię elektryczną, używając opraw w technologii LED
  • Otrzymasz informacje dotyczące nowych produktów
  • Otrzymasz bezpłatny katalog na lata 2016/2017

Menu