Rozwój jest wpisany w politykę oraz kulturę naszej firmy. Napędzają nas osiągnięcia, cele i nieustanny wzrost przychodów. W październiku ubiegłego roku przekonaliśmy się, że napędzamy nie tylko siebie, lecz także Wrocław jako miasto, które z każdym kolejnym rokiem ma do zaoferowania aktualnym i przyszłym mieszkańcom coraz więcej.

17 października we Wrocławskim Centrum Kongresowym przy Hali Stulecia odbyła się konferencja w ramach targów MADE IN WROCŁAW, w której uczestniczyli liderzy wrocławskiego biznesu. Mieliśmy ogromną przyjemność wziąć w niej udział. Dla nas to ogromne wyróżnienie i kolejna motywacja do działania. Firmę LUXON LED reprezentował prezes Krzysztof Ostrowski oraz wiceprezes Maciej Szott. Zostaliśmy przedstawieni jako najszybciej rozwijająca się firma w branży, a także laureat nagród Deloitte. W 2017 roku byliśmy zwykłymi uczestnikami targów, natomiast 17 października 2018 roku staliśmy na scenie wśród liderów wrocławskiego biznesu.

Firma o wrocławskich korzeniach

LUXON LED został założony 11 lat temu we Wrocławiu przez absolwentów Uniwersytetu Wrocławskiego. Jesteśmy silnie związani z tym miejscem, ze środowiskiem, które stworzyło nam doskonałe warunki do rozwoju i dało szansę na realizację postawionych sobie celów. Jesteśmy made in Wrocław – nie zamierzamy tego zmieniać. To dlatego mogliśmy się podzielić z młodymi przedsiębiorcami doświadczeniem i zaprezentować im naszą drogę od planów oraz wizji do ich realizacji.

Kiedy w 2009 roku zostaliśmy zapytani, jaką firmą ma być za 5 lat, i co chcemy osiągnąć za lat 10, odpowiedzieliśmy, patrząc odważnie w przyszłość: „Jesteśmy polskim producentem oświetlenia, który konkuruje na rynku z firmą Philips”. Ta wizja stała się ważnym komponentem naszego rozwoju.

Dążenie do realizacji wizji

Wizja jest tylko początkiem, przedstawia nas za kilka lub kilkanaście lat. Aby ją urzeczywistnić, potrzeba pracy, zaangażowania, a także motywacji. Nasze dążenie do jej realizacji bardzo dobrze opisują słowa Wayne’a Gretzky’ego: „Dobry zawodnik gra tam, gdzie jest krążek, doskonały zawodnik gra tam, gdzie krążek zmierza”. Mierzyliśmy (i nadal mierzymy) bardzo wysoko, jednak ambicja pozwoliła nam zbudować odpowiednią drogę rozwoju, wspartą na kilku uniwersalnych komponentach. Mówiliśmy o nich na konferencji, chcąc w ten sposób zainspirować młode pokolenie przedsiębiorców, ale nie tylko, do stworzenia własnych fundamentów rozwoju, lecz także skorzystania z naszych. Są to:

Focus i jasne cele

Naszym celem od początku był najszybszy wzrost inwestycji w oświetlenie w Polsce. Aby to osiągnąć i skoncentrować się na wysokiej jakości naszych produktów, zdecydowaliśmy się zmniejszyć nasze portfolio produktowe o 40%. Dzięki temu pozostałe 60% zyskało lepszą jakość oraz pozwoliło nam realizować wyznaczony cel.

Zarządzanie procesowe

To nasze paliwo w organizacji. Zespół tworzą ludzie, którzy są pomysłodawcami procesów, oraz ci, którzy je realizują. Aby zautomatyzować procesy, potrzebna jest ich standaryzacja i my tą drogą idziemy.

 

Wytrwałość i konsekwencja

Osiąganie celów wymaga pracy i ogromnego zaangażowania na każdym etapie rozwoju. Trzeba zaakceptować drobne porażki, wyciągając z nich odpowiednie wnioski. Jeżeli mamy do wykonania plan, powinniśmy go wytrwale realizować, w naszym przypadku trwa to już 11 lat. Dostrzegamy efekty, które na początku drogi nie były tak widoczne.

Kultura oparta na wspólnych wartościach

Posiadamy kodeks wartości i antywartości – ludzie, uczciwość, x-factor, czyli współpraca w ramach organizacji, optymizm oraz niezawodność w działaniu zespołowym – wspólny dla wszystkich pracowników. Zadaniem zarządu jest dawanie przykładu, jak dobrze korzystać z tego kodeksu.

Świecimy przykładem

Prezentacja, którą przedstawiliśmy podczas konferencji, nosiła tytuł „#SWIECPRZYKLADEM”, jest to hasztag naszej firmy. Jako zarząd każdego dnia musimy bowiem świecić przykładem, być wzorem dla naszych pracowników – możemy od nich wymagać tylko tego, co sami reprezentujemy. Wierzymy w ludzi i nigdy z nich nie zrezygnujemy. Podczas rekrutacji zawsze szukamy u kandydatów odpowiedniej postawy i właściwych umiejętności, ponieważ mnożąc te komponenty, możemy wspólnie osiągnąć sukces.

Dynamika rozwoju w liczbach

Nieustanny wzrost przychodów tylko potwierdza, że strategia rozwoju oraz jej uniwersalne komponenty się sprawdzają. W 2012 roku nasze przychody wyniosły 1,6 mln zł, rok później już 4 mln. W 2014 roku przekroczyliśmy próg 5 mln, a w 2015 przychody Luxon LED wzrosły dwukrotnie w stosunku do roku ubiegłego. W 2018 roku osiągnęliśmy przychód na poziomie 29 mln zł, więc zrealizowaliśmy cel, który wyznaczyliśmy sobie 6 lat temu. W rankingu FT 1000, przygotowywanym przez brytyjski dziennik „Financial Times”, zostaliśmy uznani za jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie. Otrzymaliśmy także nagrodę Deloitte Fast 50.

Nie zwalniamy tempa, w pierwszej połowie tego roku wprowadziliśmy się do nowej siedziby firmy, którą roboczo nazwaliśmy “Fabryką Marzeń”,  wciąż chcemy napędzać Wrocław jako jeden z liderów wrocławskiego biznesu.

Zobacz pozostałe wpisy o firmie

Modernizacja Luxon dla Swiss Krono najlepszą inwestycją oświetleniową 2023

Już drugi rok z rzędu zgarniamy nagrodę na Najlepszą Inwestycję Oświetleniową. W tym roku do konkursu zgłosiliśmy modernizację oświetlenia, którą zrealizowaliśmy dla zakładu produkcyjnego  Swiss Krono.

Więcej Info

Luxon LED rozświetli SWISS KRONO. Nowe ekologiczne i energooszczędne rozwiązanie dla żarskiego producenta materiałów drewnopochodnych.

Luxon LED wygrał przetarg na poprawę efektywności energetycznej w zakładzie SWISS KRONO sp. z o.o., spółki wchodzącej w skład szwajcarskiego holdingu SWISS KRONO Group, jednego z wiodących producentów materiałów drewnopochodnych na świecie. Wymienionych zostanie blisko 4’500 opraw oświetleniowych w zakładzie w Żarach, co przełoży się na zmniejszenie zużycia energii o 5.435 MWh rocznie rocznie.

Więcej Info


Luxon kontakt

Masz dodatkowe pytania?

Zapytaj naszego eksperta

Zapytanie z artykułu SEO
Zgody