Na terenie gminy Miękinia uzbrajane są tereny inwestycyjne, wydzielone pod strefę ekonomiczną. Pierwszy etap obejmuje kompleksowe oświetlenie dróg dojazdowych podstrefy. Rzetelna realizacja tego zadania ma szczególnie duże znaczenie dla gminy, ponieważ rozjazdy do fabryk łączą się z drogą krajową nr 94. Dla Luxon jest to tym samym rozpoczęcie trwałej współpracy w Miękini i przygotowywanie się do kolejnych etapów oświetlenia ulicznego. Jest to dla nas o tyle ważna realizacja, że to właśnie na terenie gminy Miękinia powstała nowa fabryka LuxonLED.
Wysoki poziom oszczędności oraz poprawa bezpieczeństwa
60 miesięcy gwarancji
30% niższe zużycie energii w stosunku do pierwotnego projektu
Zwiększone bezpieczeństwo dzięki doświetleniu stref konfliktowych
Wyzwanie
Jak bezpiecznie oświetlić szeroką drogę?
Skrzyżowanie oraz dojazd do niego wymagały oświetlenia o odpowiedniej mocy – poprawiającego widoczność i umożliwiającego bezpieczne poruszanie się po drodze. Dużą rolę odgrywało jednolite doświetlenie jezdni. Słupy były rozmieszczone w dużym rozstawie – odstęp między nimi wynosił ponad 35 metrów. Dlatego skupiliśmy się na doborze optyki o szerokim rozsyle światła.
Zaproponowane przez nas rozwiązanie projektowe miało na celu przede wszystkim wzmocnienie oświetlenia na skrzyżowaniu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo w danym obszarze. Wyzwaniem było także dobranie odpowiedniej optyki o szerokim rozsyle światła, skupiając je na jezdni, co pozwoliło na optymalizację mocy oświetlenia ulicznego.
Katarzyna Bulanda
Projektant oświetlenia LuxonLED
Rozwiązanie
Optymalna moc oświetlenia ulicznego LED
Na odcinku drogi krajowej zastosowaliśmy oprawy Cordoba V o mocy 108W, z optyką 45 x 150, dedykowaną do dróg wojewódzkich oraz krajowych. Aby mocniej doświetlić strefę konfliktową (skrzyżowanie wraz z dojazdem), zamontowaliśmy oprawy Toledo o mocy 126W. Dzięki temu bardzo szeroka droga została oświetlona równomiernie. Wysoki strumień świetlny oraz skupienie światła na pasach jezdni umożliwiły obniżenie mocy w stosunku do proponowanych w projekcie wyjściowym: 166W oraz 113W. Miała na to wpływ duża wydajność opraw, tworzonych przy wykorzystaniu markowych komponentów.
Co zyskała gmina?
Korzyści wynikające z modernizacji
-
Zapewnienie optymalnej widoczności dzięki równomiernemu oświetleniu szerokiej drogi.
-
Poprawa bezpieczeństwa poprzez doświetlenie strefy konfliktowej.
-
Zastosowanie wytrzymałego oświetlenia ulicznego LED, odpornego na działanie agresywnych, zróżnicowanych warunków atmosferycznych.
-
Oszczędność energii
Zobacz inwestycję po modernizacji
Infrastruktura drogowa w miejscach kolizyjnych, wymaga zastosowania mniejszej ilości słupów i zwiększenia obszaru, który zostanie oświetlony. Dotychczas, w celu zachowania równomierności zwiększano liczbę opraw instalowanych na wysięgnikach, co generowało wyższe koszta związane z materiałami jak również poborem energii. Prawidłowe dobranie optyki pozwoliło tego uniknąć i zachować parametry określone w normach.
Piotr Nakonieczny
Przedstawiciel Handlowy JST LuxonLED
Zobacz pozostałe Case Study
Kościół przy ul. Borowskiej we Wrocławiu
Oświetlenie obiektów sakralnych nadal często wymaga modernizacji. Na wymianę źródeł światła na energooszczędne zdecydowali się opiekunowie kościoła pw św. Franciszka z Asyżu we Wrocławiu.
Kompleksowe wykonanie oświetlenia wraz z usługą montażu dla PRETTL Electronics GmbH
Wzrost efektywności wykonywanych prac oraz redukcja generowanego CO2 to najważniejsze założenia postawione przez inwestora. Nasze rozwiązanie oparte było na obniżeniu poboru energii zużywanej na oświetlenie przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu pracowników. Zrealizowaliśmy to poprzez równomierne oświetlenie powierzchni roboczych.
Masz dodatkowe pytania?
Zapytaj naszego eksperta