Oświetlenie salonu samochodowego – jak podkreślić unikalność modeli aut?
Toyota Nowakowski to grupa pasjonatów motoryzacji, zajmujących się m.in. sprzedażą samochodów nowych i używanych oraz świadczeniem usług serwisowych. Po efektywnej modernizacji oświetlenia w salonie w Wałbrzychu, przyszedł czas na oddział w Bielanach Wrocławskich. Zadaniem było udoskonalenie oświetlenia salonu samochodowego w taki sposób, by podkreślić kolorystykę oraz maksymalnie wyeksponować walory każdego z aut. Równie ważna była poprawa komfortu pracy obsługi salonu, wynikająca z optymalnego doświetlenia stanowisk biurowych.
Natężenie na ekspozycji
Natężenie w części biurowej
WYZWANIE
Założenia i potrzeby
Tradycyjne oprawy metalohalogenowe nie doświetlały w pełni wnętrz sprzedawanych aut; nieodpowiedni system oświetlenia niekorzystnie wpływał także na ekspozycję kolorystyki samochodów. Nowo powstająca na antresoli strefa, która wymagała oświetlenia, była inspiracją do wymiany opraw w innych częściach obiektu. Brakowało również zdalnego systemu sterowania – światło było włączane i wyłączane ręcznie.
Przebieg modernizacji oświetlenia salonu samochodowego
Indywidualne podejście Luxon LED
Po szczegółowym audycie, opracowaliśmy i wdrożyliśmy projekt oświetlenia przestrzeni o łącznej powierzchni ponad 700 m2. Część wystawową projektanci zaprojektowali na 800 lx, zapewniając znakomitą widoczność szczegółów ekspozycji. Części biurowe oświetliliśmy z natężeniem 500 lx. Oprawy Highbay LED oświetliły przestrzeń z dużej wysokości, umożliwiając klientom dokładne oglądanie wnętrz samochodów.
Na potrzeby nowoczesnego wnętrza, dział R&D stworzył od podstaw niestandardowy projekt oprawy Backlight LED, czyli ozdobnego sufitu LED barrisol, dodatkowo rozjaśniającego przestrzeń. Designerskie barrisole zamontowaliśmy nad stanowiskami konsultantów oraz przy wjeździe, w części sprzedażowej. Zastosowaliśmy także LiveLink – obsługiwany z poziomu smartfona system sterowania oświetleniem w poszczególnych strefach.
CO ZYSKAŁ KLIENT?
Korzyści wynikające z modernizacji
- Jasne i nowoczesne wnętrze podkreśla profesjonalizm marki
- Oświetlenie zwraca uwagę na atuty poszczególnych modeli aut
- Uwaga klientów jest kierowana w odpowiednie miejsca w salonie
- Sterowanie światłem wspiera proces sprzedaży, np. poprzez rozjaśnienie miejsca, w którym przebywa klient
„Doceniamy elastyczność oraz możliwość dopasowania oferty sprzedażowej do Klienta. Oprawy, które pojawiły się w salonie sprzedaży dobrze oświetlają przestrzeń, włącznie z wnętrzem aut.” – Jarosław Kasprzyk Dyrektor w Toyota Nowakowski
Masz dodatkowe pytania?
Zapytaj naszego eksperta