Oświetlenie salonu samochodowego – jak podkreślić unikalność modeli aut?


Toyota Nowakowski to grupa pasjonatów motoryzacji, zajmujących się m.in. sprzedażą samochodów nowych i używanych oraz świadczeniem usług serwisowych. Po efektywnej modernizacji oświetlenia w salonie w Wałbrzychu, przyszedł czas na oddział w Bielanach Wrocławskich. Zadaniem było udoskonalenie oświetlenia salonu samochodowego w taki sposób, by podkreślić kolorystykę oraz maksymalnie wyeksponować walory każdego z aut. Równie ważna była poprawa komfortu pracy obsługi salonu, wynikająca z optymalnego doświetlenia stanowisk biurowych.

Natężenie na ekspozycji

800lx

Natężenie w części biurowej

500lx

WYZWANIE

Założenia i potrzeby

Tradycyjne oprawy metalohalogenowe nie doświetlały w pełni wnętrz sprzedawanych aut; nieodpowiedni system oświetlenia niekorzystnie wpływał także na ekspozycję kolorystyki samochodów. Nowo powstająca na antresoli strefa, która wymagała oświetlenia, była inspiracją do wymiany opraw w innych częściach obiektu. Brakowało również zdalnego systemu sterowania – światło było włączane i wyłączane ręcznie.

Przebieg modernizacji oświetlenia salonu samochodowego

Indywidualne podejście Luxon LED

Po szczegółowym audycie, opracowaliśmy i wdrożyliśmy projekt oświetlenia przestrzeni o łącznej powierzchni ponad 700 m2. Część wystawową projektanci zaprojektowali na 800 lx, zapewniając znakomitą widoczność szczegółów ekspozycji. Części biurowe oświetliliśmy z natężeniem 500 lx. Oprawy Highbay LED oświetliły przestrzeń z dużej wysokości, umożliwiając klientom dokładne oglądanie wnętrz samochodów.

Na potrzeby nowoczesnego wnętrza, dział R&D stworzył od podstaw niestandardowy projekt oprawy Backlight LED, czyli ozdobnego sufitu LED barrisol, dodatkowo rozjaśniającego przestrzeń. Designerskie barrisole zamontowaliśmy nad stanowiskami konsultantów oraz przy wjeździe, w części sprzedażowej. Zastosowaliśmy także LiveLink – obsługiwany z poziomu smartfona system sterowania oświetleniem w poszczególnych strefach.

CO ZYSKAŁ KLIENT?

Korzyści wynikające z modernizacji

  • Jasne i nowoczesne wnętrze podkreśla profesjonalizm marki
  • Oświetlenie zwraca uwagę na atuty poszczególnych modeli aut
  • Uwaga klientów jest kierowana w odpowiednie miejsca w salonie
  • Sterowanie światłem wspiera proces sprzedaży, np. poprzez rozjaśnienie miejsca, w którym przebywa klient

„Doceniamy elastyczność oraz możliwość dopasowania oferty sprzedażowej do Klienta. Oprawy, które pojawiły się w salonie sprzedaży dobrze oświetlają przestrzeń, włącznie z wnętrzem aut.” – Jarosław Kasprzyk Dyrektor w Toyota Nowakowski

Luxon kontakt

Masz dodatkowe pytania?

Zapytaj naszego eksperta

Zapytanie z artykułu SEO
Zgody