Orsa Moto to firma z branży włóknin technicznych z przeznaczeniem do sektora automotive. Głównym jej produktem są elementy wnętrza pojazdów osobowych. Dzięki nowoczesnym procesom produkcyjnym i technologicznym firma szybko reaguje na coraz bardziej wyrafinowane potrzeby klienta i rynku motoryzacyjnego.


Co osiągnęła firma Orsa Moto dzięki modernizacji oświetlenia?

1,5

Zwrot z inwestycji energii po modernizacji

3x

Trzykrotne zwiększenie natężenia

50%

Zwrot z inwestycji energii po modernizacji

Założenia i potrzeby

Z racji konkurencji na owym rynku firma postanowiła obniżyć koszty produkcji poprawiając jednocześnie warunki pracy. Niemożliwe? A jednak… Postanowili zmienić oświetlenie w halach produkcyjnych. Potencjalnemu wykonawcy postawili twarde warunki: szybki zwrot inwestycji, duże oszczędności w zużyciu energii na oświetlenie oraz długi okres gwarancji. Lubimy wyzwania, zatem…


cytat

Dużą rolę w podjęciu decyzji odegrał sam produkt. Wymogiem była oprawa, która będzie mogła pracować w wysokich temperaturach do 45°C. Dodatkowo zależało nam na szybkim zwrocie z inwestycji.

Marek Czyżewski
Prezes zarządu


Rozwiązanie

Indywidualne podejście Luxon

Klient chciał, aby inwestycja dzięki oszczędnościom energii zwróciła się w ciągu 2 lat, a gwarancja trwała aż 5. Po dokładnej analizie nasz projektant postanowił umieścić oprawy w dotychczasowych punktach świetlnych, co znacząco obniżyło koszt montażu, zatem i koszt inwestycji. Ważną kwestią był oczywiście sam produkt, więc w kontekście wyzwania wybraliśmy oprawę charakteryzującą się wysoką skutecznością świetlną. Udało się zachować niski pobór mocy przy wysokim natężeniu światła. W efekcie pobór mocy spadł dwukrotnie, a natężenie światła na obiekcie wzrosło aż trzykrotnie. Dodatkowym wymogiem było, aby w części produkcyjnej temperatura pracy oświetlenia wyniosła do 45℃. W tym celu zastosowaliśmy oprawę Highbay: LED 3.0. Decyzje logistyczne, projekt oświetlenia oraz dobór produktu pozwoliły spełnić wszystkie oczekiwania klienta.

Co zyskał klient?

  • nowoczesne i wydajne oświetlenie

  • podniesienie standardu pracy na stanowiskach montażowych

  • 5 letnią gwarancję na wszystkie oprawy

  • dwukrotnie niższy pobór mocy, przy jednoczesnym trzykrotnym wzroście poziomu natężenia światła na powierzchni pracy


Zobacz inwestycję po modernizacji

cytat

Dzięki zastosowaniu dyfuzora rozpraszającego światło pod kątem 120°  udało się równomiernie doświetlić halę przy zmianie oświetlenia 1:1 nie ingerując w instalacje elektryczną.

Kamil Frątczak

Kamil Frątczak

Key Account Manager LuxonLED


Zobacz pozostałe Case Study


Nowoczesne oświetlenie dla lidera na rynku jogurtów w Polsce i Europie Środkowej- Zott

Firma Zott od lat 90. ubiegłego wieku zajmuje się produkcją wyrobów mlecznych, jak jogurty, desery, sery, śmietany oraz twarogi. Jest właścicielem m.in. takich marek, jak Monte, Jogobella i Smakija. Projekt oświetlenia dla chłodni, mroźni i pomieszczeń wyładowczych dla dostaw towarów został opracowany i zrealizowany w 2013 roku.

Więcej Info

Modernizacja oświetlenia w zakładach produkcyjnych PepsiCo

PepsiCo to światowy lider w branży spożywczej i wiodący w Polsce producent napojów gazowanych takich marek, jak Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, bezcukrowych napojów Pepsi Max, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon, a także niegazowanych napojów Lipton Ice Tea, soków owocowych Toma i wody źródlanej Krystaliczne Źródło.

Więcej Info


Potrzebujesz pomocy
w wyborze oświetlenia?

Skontaktuj się z nami

+48 505 383 653

9.00 – 16.00

biuro@luxon.pl

napisz do nas