Ekspozycja produktów na wystawach sklepowych, ladach wydawniczych czy w samym salonie handlowym szczególnie wpływa na ich odbiór przez klientów, co bezpośrednio rzutuje na sprzedaż. Dlatego ważne jest odpowiednie podkreślenie atrybutów oferowanych artykułów. W tym przypadku warto zastanowić się jak zwiększyć sprzedaż za pomocą oświetlenia?
Czy oświetlenie sklepu może wpływać na sprzedaż?
Odpowiednie oświetlenie salonu sprzedażowego jak i samych produktów pozytywnie wpływa na zachowania zakupowe klientów. Oświetlenie ogólne powinno być w tym wypadku bazą oświetlenia akcentującego, którego zadaniem jest eksponowanie największych atutów sprzedawanych rzeczy. Generalne oświetlenie sklepowe, istotne w szczególności w obszarze kas czy strefach komunikacji, ma wpływ na komfort przebywania w danym obiekcie. To m.in. dzięki nim dany sklep jest chętniej odwiedzany.
Zatem, czy oświetlenie sklepu może wpływać na wzrost sprzedaży? Odpowiedź jest oczywista. Odpowiednio widoczne produkty, nie tylko zachęcają do ich kupna, ale także sprawiają, że konsumenci spędzają w nim więcej czasu. To wszystko bezpośrednio wpływa na rozwój firmy oraz zwiększenie jej dochodów.
Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy oświetlenia?
Rynek oświetlenia oferuje wiele produktów. Charakterystyka oświetlenia generalnego, akcentowego oraz dekoracyjnego jest inna. W tym przypadku należy mieć na uwadze rodzaj sprzedawanych produktów i w zależności od tego zwrócić uwagę na:
Natężenie światła
Olśnienie (UGR)
Współczynnik CRI
Oświetlenie główne, mając na uwadze jego specyfikę, powinno oświetlać przestrzeń równomiernie i mieć mniejsze natężenie niż akcentowe. Dzięki kontrastowi klienci będą zwracać większą uwagę na doświetlone produkty. W tym przypadku także istotny jest współczynnik olśnienia. Ma on znaczenie dla komfortu wszystkich osób znajdujących się w sklepie, konsumentów i pracowników, dlatego istotne jest, by oprawa charakteryzowała się możliwie niskim parametrem UGR.
Kluczowym parametrem przy doświetlaniu sprzedawanych artykułów jest barwa światła oraz wskaźnik oddawania barw CRI (minimum 80). Biały kolor będzie najbardziej odpowiedni do sklepu odzieżowego i z biżuterią. Natomiast asortyment sklepu spożywczego m.in. sery, pieczywo, mięsa, owoce i warzywa, a także ryby oraz owoce morza powinny zostać doświetlone dedykowanymi źródłami światła. Wszystkie te parametry możliwe są do uzyskania w przypadku zastosowania opraw LED.
Jeśli zastanawiasz się jakie oprawy LED będą najlepsze do Twojego obiektu, jakimi parametrami powinny się charakteryzować – skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy w doborze.
Zapraszamy do kontaktu!
Zobacz pozostałe artykuły
Oświetlenie hali produkcyjnej – normy i wymagania
Projektowanie oświetlenia hali produkcyjnej to złożony proces, który musi spełniać określone normy i wymagania, a także uwzględniać specyficzne potrzeby danej przestrzeni produkcyjnej. Jednak warto poświęcić mu trochę czasu. Dlatego też w tym artykule przedstawimy Ci kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu oświetlenia hali produkcyjnej.
Jak czytać parametry LxBy?
Diody LED naturalnie się zużywają, a więc wraz z upływem czasu ich natężenie się zmniejsza. Nie oznacza to jednak, że ulegają one uszkodzeniu. Trwałość opraw producenci określają za pomocą parametru LxBy, który informuje nas, kiedy wygasną oprawy LED, uwzględniając użytkowanie ich w określonym przedziale czasowym. Co one właściwie oznaczają i jak powinno się je prawidłowo interpretować?
Masz dodatkowe pytania?
Zapytaj naszego eksperta