Ekspozycja produktów na wystawach sklepowych, ladach wydawniczych czy w samym salonie handlowym szczególnie wpływa na ich odbiór przez klientów, co bezpośrednio rzutuje na sprzedaż. Dlatego ważne jest odpowiednie podkreślenie atrybutów oferowanych artykułów. W tym przypadku warto zastanowić się jak zwiększyć sprzedaż za pomocą oświetlenia?
Czy oświetlenie sklepu może wpływać na sprzedaż?
Odpowiednie oświetlenie salonu sprzedażowego jak i samych produktów pozytywnie wpływa na zachowania zakupowe klientów. Oświetlenie ogólne powinno być w tym wypadku bazą oświetlenia akcentującego, którego zadaniem jest eksponowanie największych atutów sprzedawanych rzeczy. Generalne oświetlenie sklepowe, istotne w szczególności w obszarze kas czy strefach komunikacji, ma wpływ na komfort przebywania w danym obiekcie. To m.in. dzięki nim dany sklep jest chętniej odwiedzany.
Zatem, czy oświetlenie sklepu może wpływać na wzrost sprzedaży? Odpowiedź jest oczywista. Odpowiednio widoczne produkty, nie tylko zachęcają do ich kupna, ale także sprawiają, że konsumenci spędzają w nim więcej czasu. To wszystko bezpośrednio wpływa na rozwój firmy oraz zwiększenie jej dochodów.

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy oświetlenia?
Rynek oświetlenia oferuje wiele produktów. Charakterystyka oświetlenia generalnego, akcentowego oraz dekoracyjnego jest inna. W tym przypadku należy mieć na uwadze rodzaj sprzedawanych produktów i w zależności od tego zwrócić uwagę na:

Natężenie światła


Olśnienie (UGR)


Współczynnik CRI

Oświetlenie główne, mając na uwadze jego specyfikę, powinno oświetlać przestrzeń równomiernie i mieć mniejsze natężenie niż akcentowe. Dzięki kontrastowi klienci będą zwracać większą uwagę na doświetlone produkty. W tym przypadku także istotny jest współczynnik olśnienia. Ma on znaczenie dla komfortu wszystkich osób znajdujących się w sklepie, konsumentów i pracowników, dlatego istotne jest, by oprawa charakteryzowała się możliwie niskim parametrem UGR.


Kluczowym parametrem przy doświetlaniu sprzedawanych artykułów jest barwa światła oraz wskaźnik oddawania barw CRI (minimum 80). Biały kolor będzie najbardziej odpowiedni do sklepu odzieżowego i z biżuterią. Natomiast asortyment sklepu spożywczego m.in. sery, pieczywo, mięsa, owoce i warzywa, a także ryby oraz owoce morza powinny zostać doświetlone dedykowanymi źródłami światła. Wszystkie te parametry możliwe są do uzyskania w przypadku zastosowania opraw LED.

Jeśli zastanawiasz się jakie oprawy LED będą najlepsze do Twojego obiektu, jakimi parametrami powinny się charakteryzować – skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy w doborze.
Zapraszamy do kontaktu!

Hej,
Jeżeli masz dodatkowe pytania, wypełnij formularz i zadaj je naszym specjalistom.
Pomożemy Ci w doborze optymalnych rozwiązań.
Zobacz pozostałe artykuły
Czym jest olśnienie przykre?
Każdy z nas niejednokrotnie doświadczył rażącego światła, które w praktyce nazywane jest olśnieniem przykrym. Nazywany potocznie efekt olśnienia wpływa niekorzystnie na narząd wzroku ograniczając stopień widzenia i zdolności rozpoznawania.
Lumeny na waty – jak przeliczyć strumień świetlny?
Strumień świetlny oświetlenia LED podawany jest w lumenach. Natomiast w przypadku tradycyjnych źródeł światła zazwyczaj jasność świecenia była określana za pośrednictwem pobieranej przez nie mocy w watach. Żeby móc choć w pewnym stopniu porównać oba źródła niezbędny jest przelicznik lumeny na waty. Dlatego w tym artykule poruszamy tą kwestie.

+48 71 733 60 50
9.00 – 16.00